Regulaminy
Regulamin sklepu
I. Definicje„Sprzedawca”– rozumie się przez to Lighthouse Wydawnictwo z siedzibą w Krakowie prowadzone przez Monikę Górę przy ul. Królewskiej 57, email: lighthousewydawnictwo@gmail.com. Użytkownik może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą w/w danych. Sprzedawca prowadzi działalność nierejestrowaną.
„Sklep” – rozumie się przez to księgarnię internetową, prowadzoną przez Sprzedawcę na Stronie internetowej znajdującej się pod adresem www.lighthousewydawnictwo.pl;
„Towar” lub „Towary” – rozumie się przez to książkę lub książki w formie papierowej, opisane na Stronie, oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę, w tym towar z elementami cyfrowymi;
„Treści cyfrowe” – rozumie się przez to znajdujące się w aktualnej ofercie Sklepu produkty w formatach elektronicznych, w tym w szczególności E-booki, audiobooki w formacie cyfrowym (tj. bez nośnika danych), audiobooki na nośniku danych;
„E-booki” – książki w wersji elektronicznej. Książki mogą być zapisane w formacie plików: mobi lub epub, bądź w postaci plików w innych formatach oferowanych przez Sklep;
„Audiobook cyfrowy” – rozumie się przez to zapisaną w formacie cyfrowym ścieżkę dźwiękową zawierająca odczytany przez lektora utwór literacki, oferowaną przez Sklep do pobrania, bez nośnika danych;
„Zestaw” – rozumie się przez to ofertę sprzedaży Towaru i E-booka lub Audiobooka łącznie po cenie niższej niż gdyby Towar i E-book lub Audiobook zostały zakupione osobno;
„Użytkownik” – rozumie się przez to osobę fizyczną mającą pełną zdolność do czynności prawnych, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, posiadającą zdolność do nabywania praw i zaciągania zobowiązań we własnym imieniu, dokonującą zakupu Towarów lub Treści Cyfrowych w Sklepie w celach innych niż w celu dalszej ich odsprzedaży w ramach prowadzonej przez Użytkownika działalności gospodarczej;
„Zamówienie” – rozumie się przez to propozycję zawarcia Umowy składaną Sprzedawcy przez Użytkownika za pośrednictwem formularza znajdującego się na Stronie;
„Dane” – rozumie się przez to dane podane przez Użytkownika w ramach składania Zamówienia, niezbędne do realizacji Zamówienia, tj. imię i nazwisko, e-mail, nr telefonu, adres zamieszkania oraz adres, na który Towar ma być wysłany;
„Umowa” – rozumie się przez to umowę sprzedaży Towaru zawartą na odległość lub umowę sprzedaży Treści cyfrowych, za pomocą środków komunikacji elektronicznej udostępnionych na Stronie, pomiędzy Sprzedawcą oraz Użytkownikiem, której przedmiotem jest ustalenie zasad sprzedaży Użytkownikowi Towaru lub Treści Cyfrowych;
„Regulamin” – rozumie się przez to niniejszy regulamin;
„Dni robocze” – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku. Dni ustawowo wolne od pracy nie są uwzględniane.
„Czas realizacji zamówienia” – jest to czas, w jakim dowody.com dokona skompletowania i wysłania zamówienia.
„Faktura Pro-Forma” – faktury takie są wystawiane w celu uzyskania wpłaty lub jako potwierdzenie zamówienia. Nie są natomiast dowodami księgowymi, o których mowa w § 12 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. z 2003 r. nr 152, poz. 1475 ze zm.)
„Konsument” – Klient, będący osobą fizyczną który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą.„Umowa zawarta na odległość” – umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
II. Warunki techniczne korzystania ze sklepu
1. Korzystanie ze Sklepu przez Użytkownika będzie możliwe, o ile zostaną spełnione następujące wymagania techniczne:
szerokość ekranu 360 pikseli lub wyższa;
aktualną wersję przeglądarki Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, Opera, Safari;
włączona obsługa Javascript.
2. Sprzedawca zastrzega, iż w przypadku niespełnienia powyższych wymagań nie będzie mógł umożliwić Użytkownikowi złożenia za pośrednictwem Strony Zamówienia ani przeprowadzić procedury zawarcia Umowy, ani też zrealizować zawartej Umowy.
3. Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników następujące usługi drogą elektroniczną:
a) umożliwienie zawierania Umów w Sklepie;
b) umożliwienie zakładania kont Użytkowników w Sklepie;
c) przesyłanie zamówionej informacji handlowej dotyczącej Towarów i Treści Cyfrowych.
4. Użytkownik uprawniony jest do odstąpienia od umów sprzedaży Towarów zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Ponadto Użytkownik uprawniony jest w każdym momencie do żądania zaprzestania świadczenia przez Sprzedającego usług wskazanych w ppkt b) i c) powyżej.
5. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną mogą być składane poprzez przesłanie reklamacji na adres: lighthousewydawnictwo@gmail.com.
Reklamacja Użytkownika powinna zawierać oznaczenie usługobiorcy oraz krótki opis reklamacyjny. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby zgłoszone reklamacje były rozpatrzone w najszybszym możliwym terminie, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie powiadomiony telefonicznie lub poprzez wiadomość wysłaną na wskazany przez Klienta adres poczty e-mail.
6. Sprzedawca informuje, że dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia, by korzystanie ze Sklepu było maksymalnie bezpieczne dla Użytkowników. Niemniej Sprzedawca informuje, że szczególnym zagrożeniem związanym z korzystaniem ze Sklepu, tak jak wszelkich innych serwisów internetowych, jest potencjalne ryzyko uzyskania nieuprawnionego dostępu do Sklepu przez osoby trzecie (tzw. hacking), co może wywoływać nieprzewidziane zmiany funkcjonowania Sklepu.
7. Użytkownik, który skorzystał ze Sklepu, zobowiązany jest do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa;
b) korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania;
c) nierozsyłania i nieumieszczania w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej;
d) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Sprzedawcy;
e) korzystania z treści zamieszczonych na stronach Sklepu do użytku własnego.
III. Składanie zamówień
1. Zamówienia mogą być składane przez Użytkowników:
za pośrednictwem Strony, poprzez wysłanie formularza: 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę;
2. Każdy z Towarów/Treści Cyfrowych ma swoje zdjęcie. Użytkownik, który wybiera przedmiot, powinien kliknąć myszką na jego zdjęcie, w celu uzyskania dokładnego opisu przedmiotu (wyszczególnienie istotnych cech przedmiotu), jego ceny (z wyszczególnieniem poszczególnych składników, np. opłaty za przesyłkę), spisu treści itp.
W Zamówieniu Użytkownik:
określa zamawiane Towary lub Treści Cyfrowe, w tym ich ilość;
podaje Sprzedawcy Dane;
określa sposób płatności oraz przesyłki;
zatwierdza zamówienie poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę”.
3. Po złożeniu Zamówienia Użytkownik, na podany przez siebie w formularzu telefon lub adres e-mail, otrzyma od Sprzedawcy wiadomość zwrotną z informacją potwierdzającą dokonanie Zamówienia wraz z informacjami wymaganymi przez art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta („Potwierdzenie”). Po otrzymaniu Potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy.
4. Przed przyjęciem Zamówienia Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem np. w przypadku wątpliwości, konieczności doprecyzowania Zamówienia lub ewentualnych braków Towarów lub Treści Cyfrowych. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w razie wątpliwości co do prawdziwości podanych przez Użytkownika danych, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia.
5. W przypadku braku dostępności lub czasowej niedostępności Towaru lub Treści Cyfrowej Sprzedawca skontaktuje się niezwłocznie z Użytkownikiem na adres e-mail lub drogą telefoniczną celem rozwiązania tej sytuacji.
6. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży oferowanych przez Sprzedawcę na Stronie przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów. Realizacja Zamówień następuje według kolejności ich wpływania, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu.
7. Umowa zostaje zawarta w chwili przesłania Użytkownikowi informacji, na podany przez Użytkownika adres e-mail, o przyjęciu przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji.
8. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Użytkownikowi Towaru i Treści Cyfrowych zgodnych z umową.
9. Sprzedawca może oferować także Towary posiadające wady po cenach niższych niż Towary wolne od wad. W takim przypadku Towary takie zostaną wyraźnie oznaczone wraz z określeniem wady.
10. Umowa zawierana jest w języku polskim.
IV. Zasady płatności
1. Wszystkie ceny Towarów i Treści Cyfrowych podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Wiążąca dla Użytkownika jest cena podana przy danym Towarze lub Treści Cyfrowej w chwili złożenia Zamówienia.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian cen Towarów i Treści Cyfrowych znajdujących się na Stronie. Wprowadzone zmiany nie mają zastosowania do Zamówień złożonych przed zmianą ceny.
3. Możliwe formy zapłaty za zamówiony Towar lub Treść Cyfrową są wskazane na stronie w zakładce Sposoby płatności i dostawy.
4. W przypadku wyboru przez Użytkownika formy zapłaty przelewem (poprzez system PayU lub przelewem tradycyjnym) Sprzedawca oczekuje na wpłatę 14 dni od daty złożenia zamówienia. Po upłynięciu tego terminu i w razie braku zapłaty za zamówienie (lub otrzymania druku wypowiedzenia umowy) - zamówienie zostaje automatycznie anulowane, o czym Użytkownik zostanie powiadomiony wiadomością e-mail.
5. Użytkownik wraz z dostawą Towaru lub Treści Cyfrowych otrzymuje paragon fiskalny, a w przypadku zaznaczenia tego w ramach Zamówienia, fakturę (pod warunkiem podania niezbędnych danych). Dokumenty te Użytkownik otrzymuje również w e-mailu zwrotnym od Sprzedawcy, może je również pobrać po zalogowaniu na swoje konto w sklepie przez okres 3 miesięcy. Użytkownik dokonujący zakupów wyraża zgodę na wystawienie dokumentu sprzedaży bez podpisu.
Informacje zawarte na stronie internetowej sklepu nie są ofertą w rozumieniu art. 66 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (dalej: “Kodeks cywilny”), lecz zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Klient zostaje powiadomiony o przyjęciu zamówienia do realizacji poprzez otrzymanie wiadomości e-mail na adres podany w formularzu. Jeżeli produkt jest niedostępny lub realizacja zamówienia jest niemożliwa z innej przyczyny, Klient zostanie powiadomiony niezwłocznie o braku możliwości realizacji zamówienia.
Co do zasady momentem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sklepem jest chwila otrzymania przez Klienta powiadomienia o przyjęciu zamówienia do realizacji.
W przypadku zamówień wysyłkowych, towar jest wysyłany na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu. Wymagany jest kompletny adres z kodem pocztowym, na który ma być wysłane zamówienie oraz numer telefonu kontaktowego osoby odbierającej przesyłkę. Dokument sprzedaży (paragon lub faktura) wysyłany jest łącznie z zamówionymi towarami.
6. Ceny znajdujące się przy każdej książce lub płycie, nie zawierają kosztów dostawy.7. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana w Sklepie w chwili składania zamówienia przez Klienta, dodatkowo potwierdzona w Koszyku i w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia. Informacja na temat całkowitej kwoty do zapłaty (z ewentualnym kosztem dostawy) przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności. Koszt dostawy (jeśli wystąpi) doliczany jest proporcjonalnie do cen książek na fakturze lub paragonie.
8. Sklep informuje, iż Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
– Klient może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sklepem,
– Klient może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sklepem umowy,
– Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sklepem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
9. Obecność towarów na Stronie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, a także przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
V. Czas realizacji zamówienia
1. Czas realizacji zamówienia jest to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania paczki lub dostarczenia zamawianych pozycji do punktu odbioru zamówień. W przypadku gdy w zamówieniu znajdują się pozycje, dla których czas realizacji zamówienia jest różny, wtedy zamówienie jest realizowane tak jak pozycja, na którą trzeba czekać najdłużej. W razie niemożliwości realizacji zamówienia w terminie określonym pierwotnie na stronie sklepu, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany wraz z określeniem nowego terminu realizacji zamówienia, nie dłuższego jednak niż 30 dni od dnia otrzymania zamówienia. Klient może w takim przypadku zrezygnować z zamówienia, a także strony mogą umówić się na dłuższy termin realizacji zamówienia.
2. Dokonanie dostawy Towaru następuje z chwilą wydania Towaru podmiotowi, który jest zobowiązany do jego dostarczenia.
3. Sprzedawca będzie realizował dostawy zamówionego Towaru w formie przesyłki pocztowej, kurierskiej lub dzięki usłudze "InPost Paczkomaty", zgodnie z wyborem Użytkownika, wskazanym przez Użytkownika.
4. Koszty przesyłki Towaru są wskazane na Stronie w zakładce Sposoby płatności i dostawy oraz podsumowaniu Zamówienia.
VI. Zasady sprzedaży E-booków i audiobooków cyfrowych (dostarczanie Treści Cyfrowych)
1. Zamówienie zawierające Treści Cyfrowe zostaje przekazane do realizacji w momencie otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia pozytywnej informacji o dokonaniu płatności elektronicznej.
2. W przypadku gdy Zamówienie obejmować będzie jednocześnie Treści Cyfrowe i Towary, w formie Zestawów lub zamówione osobno, zostanie podzielone na Zamówienie dotyczące Treści Cyfrowych oraz Zamówienie dotyczące towarów innego rodzaju i zrealizowane zgodnie z zasadami opisanymi w pkt. V i VII niniejszego Regulaminu.
3. Po otrzymaniu informacji o dokonanej płatności Sprzedawca prześle Użytkownikowi wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, zawierającą:
a) potwierdzenie otrzymania płatności;
b) informacje odnośnie do sposobu pobrania Treści Cyfrowych.
4. Użytkownik będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia - chyba, że wyraził zgodę na udostępnienie Treści Cyfrowych przed tym terminem i został poinformowany, że wyrażając tę zgodę utracił prawo do odstąpienia od Umowy.
5. Nabyte i opłacone Treści Cyfrowe będą wysłane drogą e mail lub dostępne do pobrania dla Użytkownika po zalogowaniu się na stronie www.lighthousewydawnictwo.pl, w zakładce: „Moje konto/Produkty wirtualne/Ebooki”lub „Moje konto/Produkty wirtualne/Audiobooki mp3”. W przypadku Użytkowników będących konsumentami, E-booki i audiobooki cyfrowe będą dostępne pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody, o której mowa w pkt. 5 powyżej lub w przypadku niewyrażenia takiej zgody – po upływie 14-dniowego terminu na odstąpienie od Umowy.
6. Informacje dotyczące zakresu licencji na korzystanie z Treści Cyfrowych mogą zostać zamieszczone na stronach Sklepu np. poprzez wskazanie liczby urządzeń na których można otwierać Treści Cyfrowe. W przypadku braku takich informacji uznaje się, że E-book lub audiobook cyfrowy może być wykorzystywany wyłącznie dla celów dozwolonego użytku osobistego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
7. W przypadku sprzedaży E-booków Użytkownik może żądać przesłania faktury (w tym w formie elektronicznej, pod warunkiem podania niezbędnych danych).
8. Funkcjonalności i techniczne środki ochrony E-booków są następujące:
a) watermark - system ochrony praw autorskich, zapisujący w plikach niepowtarzalny identyfikator transakcji, który umożliwia zweryfikowanie kto nabył prawo do Pliku;
b) formaty E-booków – mobi, epub.
9. Do prawidłowego korzystania z E-booków niezbędne jest, aby Użytkownik posiadał co najmniej (minimalne wymagania dotyczące sprzętu i oprogramowania):
komputer klasy PC: minimalne wymagania - zainstalowany system operacyjny Microsoft® Windows® XP z dodatkiem Service Pack 3, z procesorem Intel® Pentium® 2,5 GHz, 1 GB pamięci RAM i monitorem o minimalnej rozdzielczości 1024 x 768 pikseli;
Na komputerze musi być dodatkowo zainstalowane oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików typu epub, mobi, np. Adobe Digital Editions, MobiPocket Reader, Calibre, Adobe Reader;
komputer klasy MAC: procesor PowerPC®: zainstalowany system operacyjny Mac OS X v 10.4.10 lub wyższy z procesorem PowerPC® G4 lub G5 500 MHz, 128 MB pamięci operacyjnej RAM lub procesor Intel®;
czytnik książek elektronicznych współpracujący z formatami epub lub mobi;
tablet lub smartphone z zainstalowanym systemem iOS, Android, Windows 8 (lub wyższy) i aplikacją współpracującą z formatami epub lub mobi np.: BlueFire Reader, Aldiko;
Dla produktów zapisanych w formacie Kindle (mobi i epub): czytnik książek elektronicznych Kindle.
10. Funkcjonalności i techniczne środki ochrony audiobooków cyfrowych są następujące:
watermark - system ochrony praw autorskich, zapisujący w plikach niepowtarzalny identyfikator transakcji, który umożliwia zweryfikowanie kto nabył prawo do Pliku;
format audiobooków cyfrowych – mp3.
11. Do prawidłowego korzystania z Audiobooków cyfrowych niezbędne jest, aby Użytkownik posiadał co najmniej (minimalne wymagania dotyczące sprzętu i oprogramowania):
komputer klasy PC: minimalne wymagania - zainstalowany system operacyjny Microsoft® Windows® XP z dodatkiem Service Pack 3, z procesorem Intel® Pentium® 2,5 GHz, 1 GB pamięci RAM i monitorem o minimalnej rozdzielczości 1024 x 768 pikseli;
Dostępne w ofercie Sklepu Audiobooki cyfrowe są skompresowane w formacie ZIP. Aby otworzyć skompresowany i zwatermarkowany plik, Użytkownik musi dysponować odpowiednim programem np. 7-Zip.
Na komputerze musi być dodatkowo zainstalowane oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików typu mp3, np. Winamp, Real Player, Windows Media Player.
12. Przed dokonaniem zamówienia Użytkownik powinien sprawdzić, czy urządzenie elektroniczne przeznaczone do pobrania Treści Cyfrowych spełnia wymagania określone wyżej oraz czy posiada wystarczającą pamięć pozwalającą na utrwalenie Treści Cyfrowej oraz program umożliwiający używanie zakupionej Treści Cyfrowej.
VII. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy
1. Użytkownik będący konsumentem, który zawarł umowę o sprzedaż Towaru, może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a) w którym konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie Towaru – w przypadku umów sprzedaży;
b) w którym doszło do zawarcia Umowy – w przypadku dostarczania Treści Cyfrowych , z zastrzeżeniem pkt. VII ust. 12 poniżej.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia konsument musi poinformować Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez pismo wysłane pocztą lub e-mailem).
4. Dla zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy, aby konsument wysłał do Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującemu konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu odstąpienia od Umowy.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci konsumentowi wszystkie otrzymane od niego koszty płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przed konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o jego decyzji dotyczącej wykonania odstąpienia od Umowy.
6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba, że konsument zgodził się wyraźnie na inne rozwiązanie. W każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub czasu dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. W przypadku odstąpienia od Umowy, konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz Sprzedawcy na adres: Lighthouse Wydawnictwo, ul. Królewska 57/II piętro, 30-081 Kraków, niezwłocznie, a w każdym czasie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli konsument odeśle Towar przed upływem 14 dni.
9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Konsument powinien dostarczyć Towar w ten sposób, by nie został on zniszczony.
10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
11. Postanowienia ust. 1-11 powyżej stosuje się odpowiednio do Treści Cyfrowych w postaci audiobooka na nośniku danych.
12. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczenie Treści Cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy oraz pod warunkiem, że Treść Cyfrowa została dostarczona Użytkownikowi w taki sposób, że uzyskał on możliwość jej pobrania na swoje urządzenie elektroniczne. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Treści Cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych po uprzednim wezwaniu Sprzedawcy do dostarczenia Treści Cyfrowej.
IX. Dane osobowe
1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w ramach działalności Sklepu jest Sprzedawca –Wydawnictwo Lighthouse z siedzibą w Krakowie przy ul. Królewskiej 57.
2. Sprzedawca przetwarza Dane na potrzeby:
realizacji Zamówień;
rozpatrywania reklamacji;
udzielania odpowiedzi na pytania i wnioski Użytkowników.
3. Sprzedawca przetwarza Dane w zakresie niezbędnym do przygotowania i wykonania umowy z Użytkownikiem (Zamówienia, udzielanie odpowiedzi na reklamacje ew. inne usługi – zgodnie z treścią wniosku Użytkownika art. 6 ust. 1b RODO), w celu spełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy (przepisy o odpowiedzialności za zgodność towaru (treści, usługi) z umową, przepisy podatkowe, art. 6 ust. 1 c RODO), jak również w celu tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne. Niepodanie Danych powoduje niemożność realizacji Zamówienia lub odpowiednio innej usługi.
4. Na potrzeby realizacji Zamówień przetwarzane są następujące kategorie Danych: imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail (na potrzeby wysyłki potwierdzenia transakcji), numer telefonu (na potrzeby złożenia telefonicznego Zamówienia oraz na potrzeby kontaktu z firmą pocztową/kurierską). W przypadku zadeklarowania chęci otrzymania faktury przetwarzane są również Dane: NIP, nazwa firmy.
5. Zamówienia mogą być składane z zarejestrowanego konta Użytkownika. Konto zakładane jest poprzez podanie w formularzu rejestracyjnym Danych wskazanych w punkcie poprzedzającym.
6. Dane o konkretnym Zamówieniu będą przechowywane przez okres 8-letni licząc od dnia dokonania Zamówienia.
7. Użytkownik może złożyć Zamówienie bez zakładania konta poprzez opcję „zakupy bez rejestracji”. W takim wypadku dane Użytkownika będą przechowywane przez okres wskazany w punkcie poprzedzającym.
8. Na potrzeby reklamacji są przetwarzane Dane: adres e-mail (z którego nadeszła reklamacja), pozostałe dane Użytkownika wskazane w reklamacji. Dane będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia reklamacji, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Dane zawarte w korespondencji reklamacyjnej zostaną usunięte po czasie, w którym przepisy szczegółowe nakazują ich przechowywanie.
9. Sprzedawca przetwarza następujące Dane związane z zapytaniami kierowanymi poprzez Stronę: imię, nazwisko, e-mail, nazwa firmy (opcjonalnie), numer telefonu (opcjonalnie). Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Dane zostaną usunięte w terminie 3 miesięcy od załatwienia sprawy lub odpowiedzi na pytanie.
11. Sprzedawca może przetwarzać Dane dłużej, niż wynika to z zapisów poprzedzających, jeżeli będzie to wymagane bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa lub gdy może ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku prawnego.
12. Dane adresowe wykorzystywane na potrzeby realizacji Zamówień będą przekazywane firmom pocztowym/kurierskim (wybranym przez Użytkownika w trakcie składania zamówienia) w celu dostawy Zamówienia. Dane Użytkownika mogą być również przekazywane instytucjom płatniczym na potrzeby opłacenia Zamówienia – stosownie do wybranego przez Użytkownika sposobu płatności.
13. Dane są chronione środkami technicznymi i organizacyjnymi, aby zagwarantować odpowiedni poziom ochrony, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
14. Sprzedawca nie pobiera Danych od podmiotów trzecich lub ze źródeł powszechnie dostępnych i przetwarza wyłącznie Dane podane przez Użytkownika.
15. Użytkownikom przysługuje prawo do:
uzyskania informacji na temat przetwarzania Danych, w tym o kategoriach przetwarzanych danych i ewentualnych odbiorcach danych;
żądania skorygowania nieprawidłowych Danych lub uzupełnienia niekompletnych Danych;
żądania usunięcia Danych – poprzez zgłoszenie sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
żądania ograniczenia przetwarzania Danych – jeżeli spełnione zostaną wymogi prawne uzasadniające takie ograniczenie;
przenoszenia Danych – poprzez otrzymanie Danych od Sprzedawcy w formacie umożliwiającym ich przekazanie wybranemu przez Użytkownika podmiotowi trzeciemu;
złożenia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa – w przypadku stwierdzenia, że Dane są przetwarzane sprzecznie z prawem.
16. Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem Danych powinny być kierowane na adres: lihgthousewydawnictwo@gmail.com.
17. W przypadku zaoferowania przez Sprzedawcę poprzez Stronę innych usług lub aktywności (np. promocje) związanych z przetwarzaniem Danych Użytkowników, postanowienia powyższe będą miały odpowiednie zastosowanie w przypadku takiego przetwarzania (w szczególności w zakresie praw Użytkownika i obowiązków Sprzedawcy).
X. Odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Treści Cyfrowej z umową i reklamacje
1. Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku wad fizycznych lub prawnych dostarczonego Towaru, w tym celu Użytkownik powinien skontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną poprzez adres e-mail lihgthousewydawnictwo@gmail.com.
2. W przypadku Towarów reklamacja powinna zostać przesłana w formie pisemnej (z wyraźną adnotacją REKLAMACJA na paczce) na adres Lighthouse Wydawnictwo, ul. Królewska 57/II piętro, 30-081 Kraków wraz z reklamowanym Towarem, adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz pisemnym uzasadnieniem (np. brak stron, niezadrukowane lub niewyświetlające się strony, uszkodzenia w transporcie). Użytkownik powinien skontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną poprzez adres e-mail lighthousewydawnictwo@gmail.com. W przypadku Treści Cyfrowych reklamacja powinna zostać zgłoszona w formie mailowej na adres lighthousewydawnictwo@gmail.com wraz z reklamowaną Treścią Cyfrową, specyfikacją urządzenia na którym jest odtwarzana, adresem zwrotnym i numerem telefonu, opisem zgłaszanych zastrzeżeń.
3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Towarem. O wyniku reklamacji Sprzedawca powiadomi Użytkownika tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba że Użytkownik zastrzeże inną formę kontaktu.
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność zgodność Towaru lub Treści Cyfrowej z umową. Odpowiedzialność ta uregulowana jest w szczególności w przepisach Ustawy o prawach konsumenta.
6. W przypadku gdy Użytkownik nie jest konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za zgodność Towaru lub Treści Cyfrowej z umową jest wyłączona.
7. Do Treści Cyfrowych na nośniku danych stosuje się odpowiednio postanowienia dot. reklamacji Towarów.
XI. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 13.12.2024 roku.
2. Dokonanie Zamówienia wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia na formularzu Zamówienia, że Użytkownik zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia.
3. Wyłącznie w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu, w szczególności wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na postanowienia Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w ciągu 14 dni od opublikowania ich na Stronie. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia. Użytkownicy posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail. Użytkownikowi, który nie zaakceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienia do usunięcia konta w każdym czasie.
4. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Użytkownika.
5. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane właściwy miejscowo sąd powszechny.