Reklamacje i zwroty
1. Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku wad fizycznych lub prawnych dostarczonego towaru, w tym celu użytkownik powinien skontaktować się ze sprzedawcą drogą elektroniczną poprzez adres e-mail lihgthousewydawnictwo@gmail.com.
2. W przypadku towarów reklamacja powinna zostać przesłana w formie pisemnej (z wyraźną adnotacją REKLAMACJA na paczce) na adres Lighthouse Wydawnictwo, ul. Królewska 57/II piętro, 30-081 Kraków wraz z reklamowanym towarem, adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz pisemnym uzasadnieniem (np. brak stron, niezadrukowane lub niewyświetlające się strony, uszkodzenia w transporcie). Użytkownik powinien skontaktować się ze sprzedawcą drogą elektroniczną poprzez adres e-mail lighthousewydawnictwo@gmail.com. W przypadku Treści Cyfrowych reklamacja powinna zostać zgłoszona w formie mailowej na adres lighthousewydawnictwo@gmail.com wraz z reklamowaną Treścią Cyfrową, specyfikacją urządzenia na którym jest odtwarzana, adresem zwrotnym i numerem telefonu, opisem zgłaszanych zastrzeżeń.
3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Towarem. O wyniku reklamacji Sprzedawca powiadomi Użytkownika tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba że Użytkownik zastrzeże inną formę kontaktu.
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność zgodność Towaru lub Treści Cyfrowej z umową. Odpowiedzialność ta uregulowana jest w szczególności w przepisach Ustawy o prawach konsumenta.
6. W przypadku gdy Użytkownik nie jest konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za zgodność Towaru lub Treści Cyfrowej z umową jest wyłączona.
7. Do Treści Cyfrowych na nośniku danych stosuje się odpowiednio postanowienia dot. reklamacji Towarów.
8. Użytkownik będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość o sprzedaż Towaru, może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
9. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a) w którym konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie Towaru – w przypadku umów sprzedaży;
b) w którym doszło do zawarcia Umowy – w przypadku dostarczania Treści Cyfrowych , z zastrzeżeniem pkt. VII ust. 12 Regulaminu Sklepu.
10. Aby skorzystać z prawa odstąpienia konsument musi poinformować Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez pismo wysłane pocztą lub e-mailem).
11. Dla zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy, aby konsument wysłał do Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującemu konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu odstąpienia od Umowy.
12. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci konsumentowi wszystkie otrzymane od niego koszty płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przed konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o jego decyzji dotyczącej wykonania odstąpienia od Umowy.
13. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba, że konsument zgodził się wyraźnie na inne rozwiązanie. W każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
14. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub czasu dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
15. W przypadku odstąpienia od Umowy, konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz Sprzedawcy na adres: Lighthouse Wydawnictwo, ul. Królewska 57/II piętro, 30-081 Kraków, niezwłocznie, a w każdym czasie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli konsument odeśle Towar przed upływem 14 dni.
16. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Konsument powinien dostarczyć Towar w ten sposób, by nie został on zniszczony.
17. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
18. Postanowienia powyżej stosuje się odpowiednio do Treści Cyfrowych w postaci audiobooka na nośniku danych.
19. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczenie Treści Cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy oraz pod warunkiem, że Treść Cyfrowa została dostarczona Użytkownikowi w taki sposób, że uzyskał on możliwość jej pobrania na swoje urządzenie elektroniczne. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Treści Cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych po uprzednim wezwaniu Sprzedawcy do dostarczenia Treści Cyfrowej.
Formularz zwrotu -